Biraz Fatıma(r.a) Kokan Kıssalar!

          Hz. Ali (r.a) şöyle anlatır:

     "Bir gün Hz. Resûlullah (sallallâhü aleyhi ve sellem) bize, 'Bir kadın için en hayırlı durum hangisidir?' diye sordu. O anda bir cevap veremedim. Fâtıma'nın yanına dönünce,

     "Ey Muhammed'in (sallallâhü aleyhi ve sellem) kızı! Hz. Resulullah (sallallâhü aleyhi ve sellem) bize bir mesele sordu, nasıl cevap vereceğimizi bilemedik" dedim. Fâtıma, "Ne sordu?" dedi. Ben,
"Bir kadın için en hayırlı durum hangisidir?” diye sordu, dedim. Fâtıma,
"Bunun cevabını bilemediniz mi?" dedi. Ben de "Hayır, bilemedik!" dedim. O zaman Fâtıma,
"Bir kadın için en hayırlı durum, (bir zaruret hali hariç) onun yabancı bir erkeği görmemesi; yabancı bir erkeğin de onu görmemesidir" dedi. Akşam olunca Hz. Resûlullah (sallallâhü aleyhi ve sellem) ile birlikte oturuyorduk. Ben, Peygamber Efendimiz'e (sallallâhü aleyhi ve sellem),
"Ey Allah'ın Resûlü! Siz bize bir mesele sormuştunuz, biz de bilememiştik. Bir kadın için en hayırlı durum, onun yabancı bir erkeği görmemesi; yabancı bir erkeğin de onu görmemesidir" dedim.

     Resûlullah Efendimiz (sallallâhü aleyhi ve sellem),"Bunu sana kim söyledi?" buyurdu. Ben de,
"Fâtıma" dedim. Peygamber Efendimiz (sallallâhü aleyhi ve sellem), "Doğru söylemiş; şüphesiz Fâtıma benden bir parçadır" buyurdu. 

     Bir kadın için en hayırlı yer, evinin içidir. Bir kadın için en kutsal vazife anneliktir, en emniyetli yer yuvasıdır, en güzel arkadaş Allah için yaşayan kocasıdır, en hayırlı meşguliyet ibadettir, en huzurlu an yavrularının sevincini seyretmektir, en güzel süs edeptir.